Egy munkavállaló pótlásának költségei

A munkavállalók fluktuációja jelentős kiadást jelent a szervezetek számára. A munkavállaló cseréjével kapcsolatos költségek különböző elemeket foglalnak magukban, amelyek a munkakör szintjétől függően változhatnak. A következőkben elemezzük a különböző munkaköri szinteken a munkavállaló helyettesítési költségeinek részleteit.

Milyen elemekből tevődnek össze egy alkalmazott pótlásának a költségei?

A munkavállaló pótlásának költségei általában több különböző részből tevődnek össze. Az alábbiakban néhány olyan költséget sorolunk fel, amelyek jellemzőek az alkalmazott pótlására vonatkozóan:

Hirdetési költségek:

Amikor egy alkalmazottat pótolni kell, legtöbbször szükség van álláshirdetések közzétételére az adott pozícióra. Ez magában foglalhatja az állásportálok, hirdetési platformok vagy helyi újságok költségeit.

Kiválasztási folyamat költségei:

A jelöltekkel való interjúztatás, tesztek és értékelések elvégzése időt és erőforrásokat igényel. A munkatársak és vezetők részvétele a kiválasztási folyamatban szintén költséget jelent, valamint esetlegesen felmerülhetnek utazási és szállási díjak is.

Bérszámfejtés és adminisztráció:

Az új alkalmazott szerződéses dokumentumainak elkészítése, az adó- és járulékbevallások elkészítése és az új munkavállalóval kapcsolatos adminisztratív feladatok időt és erőforrásokat igényelnek.

Betanítás és oktatás:

Az új alkalmazott beillesztése és betanítása fontos lépés a hatékony munkavégzés eléréséhez. Ez magában foglalhatja a bevezető tréningek és oktatások szervezését, valamint az esetleges mentorálási programok költségeit is.

Eszközök és felszerelések:

Az új alkalmazott számára szükséges eszközök, például számítógép, telefon vagy speciális szoftverek beszerzése költségekkel járhat. Ezenkívül lehetnek egyéb irodai felszerelések vagy speciális munkaeszközök is, amelyeket az új alkalmazott igényel.

Képzési és fejlesztési költségek:

Ha az új alkalmazottnak speciális képzettségre van szüksége, vagy ha a pozícióhoz specifikus ismeretekre van szükség, képzési és fejlesztési programok szervezése és finanszírozása is szükséges lehet.

Bevezetési időszak költségei:

Az új alkalmazott beilleszkedése és hatékony munkavégzése általában időt vesz igénybe. Ez a bevezetési időszak alatt produktivitásveszteségeket okozhat, amely szintén költséget jelent a szervezet számára.

Fontos megjegyezni, hogy az alkalmazott pótlásának költségei jelentősen változhatnak a vállalat méretétől, a pozíció jellegétől és a konkrét körülményektől függően. A fenti tételek általánosak, de nem teljes körűek, és más specifikus költségek is felmerülhetnek az alkalmazott pótlásával kapcsolatban.

Forrás:

https://www.enrich.org/blog/The-true-cost-of-employee-turnover-financial-wellness-enrich

https://www.peoplekeep.com/blog/employee-retention-the-real-cost-of-losing-an-employee

https://www.centrichr.co.uk/what-is-the-true-cost-of-replacing-an-employee/

administrator